تاریخ : دوشنبه, ۳ دی , ۱۴۰۳ Monday, 23 December , 2024
1

مدیرکل تامین اجتماعی قم: دهه فجر فرصت مناسبی برای پاسخگویی مسوولان است

  • کد خبر : 4924
  • 17 بهمن 1401 - 12:04
مدیرکل تامین اجتماعی قم: دهه فجر فرصت مناسبی برای پاسخگویی مسوولان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، ” محمد عاشوری ” در برنامه زنده رادیوتلویزیونی ” تجلی خدمت” صدا و سیمای مرکز قم اظهار داشت: دهه فجر هر سال فرصت مغتنمی برای بازبینی و کنکاش عملکرد اداره کل تامین اجتماعی استان قم و شناسایی نقاط قوت و ضعف احتمالی است. این دهه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، ” محمد عاشوری ” در برنامه زنده رادیوتلویزیونی ” تجلی خدمت” صدا و سیمای مرکز قم اظهار داشت: دهه فجر هر سال فرصت مغتنمی برای بازبینی و کنکاش عملکرد اداره کل تامین اجتماعی استان قم و شناسایی نقاط قوت و ضعف احتمالی است. این دهه مبارک در عین حال موقعیت ممتازی برای جلب توجه مسئولان، نهاد های تصمیم گیر و تصمیم ساز استان به اهمیت موضوع تامین اجتماعی و ایجاد نوعی وفاق و مشارکت جمعی برای حل چالش ها و دغدغه های این حوزه است.
وی با بیان این که دهه فجر نمادی از معرفی خدمات و دستاورهای دستگاههای اجرایی به افراد جامعه است تاکید کرد: در این ایام مردم از چگونگی ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی که در قبال حق بیمه به آنان ارائه می شود، مطلع شده و نسبت به امکان استفاده بهینه از خدمات آشنا می گردند.
وی اظهار کرد: تا پایان آذرماه امسال ۲۴۸ هزار نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان قم هستند که در گروه‌های اجباری، اختیاری، حرف و مشاغل و آزاد، رانندگان، بافندگان، کارگران ساختمانی، کارفرمایان صنفی، باربران، خادمان مساجد، زنبورداران، بیمه بیکاری و بیمه توافقی قرار گرفته‌اند و در این بخش نسبت به سال ۵۷ با رشدی معادل ۲۱ برابر مواجه هستیم.
وی جمعیت کنونی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان قم را ۸۱۵ هزار و ۵۱۲ تَن عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه به سال ۵۷ رشد حدود ۲۰ برابری داشته است.
عاشوری افزود: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۹۶۴ کارگاه فعال در استان قم مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و برای کارگران خود حق بیمه واریز می کنند و رشد ۱۵ برابری را نسبت به سال ۵۷ شاهد هستیم.
وی تعداد کنونی مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان قم را ۵۹ هزار تن عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: این رقم در مقایسه با سال ۵۷ در حدود ۲۰۰ برابر رشد داشته است.
مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: در ابتدای انقلاب فقط ۲ مرکز ملکی تامین اجتماعی در قم وجود داشت که هم اکنون این رقم به ۱۸ مرکز ملکی بیمه ای و درمانی مجهز رسیده است.
وی در خصوص نحوه ارائه خدمات به مردم افزود:در ابتدای انقلاب تمام امور خدمت رسانی به صورت دستی انجام می شد و هم اینک به برکت انقلاب اسلامی و نوآوری در این حوزه، بسیاری از امور خدمت رسانی به مردم در تامین اجتماعی استان بصورت مکانیزه و غیرحضوری شده است.
وی از اجرای کامل طرح ۳۰۷۰ در مجموعه تامین اجتماعی در استان قم خبر داد و تصریح کرد: طرح ۳۰۷۰ با هدف کاهش مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان اجرایی شد. این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، توانسته است بیش از ۷۰ درصد مراجعه به شعب و کارگزاری‌های این سازمان در استان قم را کاهش دهد.
مدیرکل تامین اجتماعی قم از اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در استان خبر داد و افزود: در طرح «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» که زنان خانه‌دار، دختران و دانشجویان بین سنین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند، امسال پنج هزار و ۶۰۳ نفر در این استان جذب شدند.
محمد عاشوری افزود: اجرای طرح «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به‌عنوان یکی از این اقدامات حمایتی سازمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم است که توانست گروه‌های مغفول مانده از بیمه‌های اجتماعی اعم از دانشجویان و زنان خانه‌دار را تحت حمایت این نهاد بیمه‌گر قرار دهد.

 

لینک کوتاه : https://servateirani.ir/?p=4924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.