ایران / جهان

معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور: اصلاح تعرفه، برون‌سپاری و توسعه سند رسمی طرفیت‌های خوبی برای دفاتر اسناد رسمی ایجاد می‌کند

معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور گفت: اصلاح تعرفه، برون‌سپاری برخی از اقدامات قوه به دفاتر و توسعه سند رسمی سه اقدامی است که برای دفاتر اسناد رسمی درحال انجام است

به گزارش پایگاه خبری ثروت ایرانی به نقل از پایگاه خبری قم فردا، حسن بابایی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور در دیدار با سردفتران و دفتر یاران اسناد و ازدواج وطلاق استان قم که در سالن جلسات کانون استان قم برگزار شد، اظهار داشت: قم هجدهمین استانی است که در آن حضور پیدا کردیم تا با حضور میدانی مشکلات را بشنویم و بررسی کنیم
وی با بیان این که نیازمند برنامه محوری هستیم، ادامه داد: برنامه محوری یکی از اولویت‌های اصلی است  چرا که باید بدانیم کجا می‌رویم و در واقع باید با برنامه پیش برویم.
بابایی به مشکلات بیان شده از سوی دفاتر اسناد رسمی اشاره کرد و بیان داشت:  یکی از چالش‌های ما دفاتر اسناد رسمی و مشکلاتی است که این دفاتر با آن روبرو هستند برای حل این مشکلات باید وضعیت موجود را تبیین و ظرفیت‌ها را بشناسیم.
وی ادامه داد: در استان‌های همدان و مرکزی نبود ساختار منسجم را در دفاتر مشاهده کردیم و از همین رو  در نظر داریم اصلاح ساختار و ایجاد ساختار ملی را عملیاتی کنیم.
بابایی بیان داشت: موضوع بعدی انفعال در اقدامات تشکیلاتی و ساختاری است که تاکنون مغفول مانده است چرا که  در سازمان ثبت مأموریت‌ها گسترده است و در این میان نقش فعالی از کانون‌ها می‌خواهیم تا با تشکیل کمیته‌های تخصصی کارها را جلو برود و به‌عنوان بازوی کمکی عمل کنند.
وی ابراز داشت:  از روز اول تمامی مشکلات سردفتران را مطرح شناسایی کردیم و پیگیر برطرف‌کردن آن‌ها هستیم که در این میان یکی از اقدامات صورت‌گرفته  بررسی جهت واگذاری تنظیم اسناد  مبایعه نامه و تعهد به بیع دفاتر اسناد رسمی است
معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور تصریح کرد:  اصلاح تعرفه، برون‌سپاری برخی از اقدامات قوه به دفاتر و توسعه سند رسمی سه اقدامی است که برای  دفاتر اسناد رسمی بررسی شده  ودر حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا