ایران / جهان

معاون امور اسناد سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور: تعرفه‌های ازدواج و طلاق افزایش می‌یابد

معاون امور اسناد سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور گفت: در خصوص تعرفه‌های دفاتر ازدواج در ماده ۵۴ قانون به‌صراحت آمده است که تغییر تعرفه‌ها باید هر ۴ سال یک‌بار باید باشد که با پیگیری‌های صورت‌گرفته به دو سال یک‌بار تغییر پیدا کرده است که در آینده نزدیک ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری ثروت ایرانی به نقل از پایگاه خبری قم فردا ،مهدی اقبال در جلسه دیدار عمومی حسن بابایی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور با سردفتران و دفتر یاران اسناد و ازدواج استان قم که در سالن جلسات کانون استان قم برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: در مدیریت جدید سازمان و در ابتدای کار در سال گذشته ما با دو  بحران آیین‌نامه اصلاحی  و  ماده ۲۹ روبرو شدیم که درخواست‌های زیادی نیز از سوی سردفتران در این زمینه‌ها وجود داشت.
وی ادامه داد:  با پیگیری و دستور دکتر بابایی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور آیین‌نامه اصلاحی با موافقت ریاست محترم قوه دوباره مورد اصلاح قرار گرفته تا تمامی مشکلات و خواسته‌های سردفتران در آن تأمین شود.
اقبال بیان داشت:  در خصوص تعرفه اسناد رسمی هم جلسات متعددی تشکیل شده است تا بتوانیم در این زمینه نیز خواسته‌های سردفتران را تأمین کنیم.
وی توسعه اسناد رسمی را مهم برشمرد و گفت:  در توسعه سند رسمی با وزارت راه و شهرسازی و اداره تعاون مکاتباتی صورت گرفت تا تعاونی‌هایی که در مسکن ملی فعال هستند قراردادهای خودشان را در دفاتر اسناد رسمی ثبت کنند.

معاون امور اسناد سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور در خصوص گلایه‌های سردفتران ازدواج و طلاق نیز بیان داشت: در خصوص تعرفه‌های دفاتر ازدواج در ماده ۵۴ قانون به‌صراحت آمده است که تغییر تعرفه‌ها باید هر  ۴  سال یک‌بار باید باشد  که با پیگیری‌های صورت‌گرفته به دو سال یک‌بار تغییر پیدا کرده است که در آینده نزدیک ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد:  علاوه بر این ثبت واقعه ازدواج موقت را نیز در نظام‌نامه گنجاندیم تا این کار نیز در دفاتر انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا